فـــــراقــــــی

گریه را به مستی بهانه کردم
شکوه ها ز دست زمانه کردم
دلا خموشی چرا
                      چو خم نجوشی چرا
                                                 برون شد از پرده راز
                                                                          تو پرده پوشی چرا
رو دیواراش پر از ساعتای بزرگ چوبی بود که هر کدوم سر یه ساعت وایساده بودن . یکی ۱۲:۳۰ ،یکی ۲:۱۰،یکی ۴:۴۵.......... . چند تا شاخه عود هم یه گوشه اتیش زده بودن نه از این عودا که ادم با دودش سر درد می گیره با یه عطر خیلی ملایم یه چیزی مثل عطر دارچین و هل .هیچ کس توش نبود هیچ کس . یه سالون بزرگ پر از میزای چوبی با رومیزی های سفید و با یه نور خیلی کم .از پله ها که پایین می اومدی انگار اومده بودی تو یه دنیای دیگه . برگشتم و بهش گفتم : می دونی احساس می کنم اینجا قبلا چند نفر مردن . خندید و گفت : اره و انگار که روحشون هنوز همین دوروبراس . اسم غذاهه داتـــیو بود .کلی یاد شیمی افتادم اصلا فکرشو هم نمی کردم که داتیو اسم یه غذا باشه. گفت :میشه داستان نخونیم و حرف بزنیم به جاش؟
گفتم باشه و حرف زدیم و حرف زدیم و حرف زدیم . 

دل ز دست غم مفر ندارد
دیده غیر اشک تر ندارد
زندگی دگر ثمر ندارد
بارون می اومد ، یه بارون نم نم . چرا بارون بوی تو رو داره..........................

در سایه گل بلبل از این غصه خزیده
گل نیز چو من در غمشان جامه دریده
چه کج رفتاری ای چرخ
                         چه بد کرداری ای چرخ
                                                 سر کین داری ای چرخ
                                                                          نه دین داری نه ایین داری ای چرخ
خاتمی داشت حرف می زد . داشت عربی سخنرانی می کرد . داشت زور می زد که ح و ض و ط و ذ رو درست تلفظ کنه . خندم گرفت . نه بهتر بگم گریم گرفت . عربی حرف زدن ؟ عربی‌؟ رییس جمهور ایران .... زبان رسمی فارسی.....عربی.......فارسی......نمی دونم والا

شانه بر زلــــف پریشان زد لیلی به به و به
دست بر منــظر جانــان زد لیلی به به و به
افتاب از چه طرف سر زد کامروز
سر به من بی سروسامان زد لیلی به به و به
دل کجا می بریم
                      کجاکجا می بریم
                                            اگر غلط می نکنم
                                                                    خطا خطا می بریم
ـ شیشه رو بکش پایین سرتو تکیه بده به پشتی ماشین چشماتو هم ببند . بعد بذار باد قطره های بارون رو بندازه رو صورتت
ـ نمیخوام
ـ باشه نخواه ولی داری می ترکی

تو مـرو گر برود جــان و تن هستـی ما
در فراقت به خماری بکشد مستی ما
به جسم مرده جانی
                          تو جان یک جهانی
                                                  تو کنج شایگانی
                                                                       تو عمر جاودانی
                                                                                           خدا کند بمانی
--------------------------------------------------------------------------------
پ.ن:تمام شعر ها سروده ی عارف قزوینی و از نوار بسیار زیبای پنجه ی دشتی بود . تصنیف های عارف به روایت فرامرز پایوراز شاگردان استاد صبا در این نوار اجرا شده .تصنیف خوان نوار محسن کرامتیه .

نظرات 17 + ارسال نظر
قلوه سنگ چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 02:22 ق.ظ http://sang.blogspot.com

من شعر خوندنم ضعیف.
جون دادم تا تهش رو خوندم .

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 11:11 ق.ظ

بابک چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 12:05 ب.ظ http://babak-n.blogsky.com

نیستی بابا!
البته هیچ کس نبود.

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 12:34 ب.ظ

رهگذر ثانی چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 02:10 ب.ظ

دلت کو دختر؟
شيدايی‌ات کو؟

ببين شبح سر پيری
با دلداده‌گی‌اش
چگونه معرکه‌گيری می‌کند.

شیشه را پایین بکش
تا گیسویت رها شود در باد
و دانه‌های روشن باران
بر پوست داغ صورتت بنشینند!

پروانه-مریم چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 04:04 ب.ظ http://parvaneht.persianblog.com

سلام خانومی...خوشحالیم که دوباره شروع به نوشتن کردی..
متن زیبایی بود...شادباشی...تابعد..

شبح چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 04:11 ب.ظ http://www.shabah.org/weblog.html

مریم جان!
می‌دانی دنیا با مریم زیباتر است گیرم با روزنه‌یی سرد و عبوس! خیلی خوبه که دوباره می‌نویسی. مرسی.

ساز دل چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 04:24 ب.ظ http://honey.blogsky.com

خیلی جالب بود .

آبی چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 05:13 ب.ظ http://blue.blogsky.com

سلام مریم. خوشحالم که برگشتی.

آرمین گیله مرد چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 05:20 ب.ظ http://gilehmard.blogspot.com

سلام.

دارند ایران را کم کم عربستان میکنند. بعد از ۱۱ سپتامبر در آلمان از دانشگاها خواسته شد دانشجویان از ۱۵ کشور عربی (ایران هم جزوشون بود) ، اسم و رسم و رشته شان را تحویل پلیس بدهند ....

هزارپا چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 05:53 ب.ظ http://pa.persianblog.com

همکار عزیز .مریم جان.من هم خوشحال شدم که یک همکار پیدا شد که بفهمه چی نوشتم....! این تصنیف عارف رو هم بسطامی با تنظیم درویشی در نوار موسم گل اجرا کرده ...کار محمد رضا درویشی روی این تصنیف عارف شنیدنیست.

سوفیا چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 08:53 ب.ظ http://sofeia.persianblog.com

قشنگ بود اما چرا اسم وبلاگت اینقدر نا امید کننده است دختر؟! (:

عمورضا چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 09:53 ب.ظ http://amooreza.blogsky.com

نمی‌دانم چه حسی است اما من این بلاگ‌آسمونی را دوست دارم!در این مدت اگرچه در blogspot هم یک وبلاگ باز کردم اما هیچ علاقه‌ای به به روز کردن وتجهیز آن نداشتم

کرگدن چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 10:59 ب.ظ

سلام. من ظاهرا تازه واردم. ولی بهر حال از آشناییتون خوشحالم! بابت کارور هم: هم‌نظریم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 02:19 ق.ظ

آلک ( سردردهای یک خبرنگار) پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 03:06 ب.ظ http://www.alleck.persianblog.com

تازه پیدات کردم. ردتو از یکی از کامنتهایی که گذاشته بودی گرفتم و اومدم تا اینجا. نه. اشتباه نکرده ام. قوی می نویسی و خاص. احتمال دوستی ما بسیار است....... زت زیاد

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 08:54 ب.ظ

عزیز من . مریم عزیز . وقتی داشتم اینجا رو میخوندم واقعا خوشحال بودم . خیلی خوشحال . از اینکه میشه کسانی رو شناخت که مثل خود آدم فکر میکنن . از اینکه تو اینجا چیزهایی مینویسی که برای من هم مهمه . و از اینکه اومدی و به من گفتی که اینجایی . و شاید مهمتر و بی دلیل تر از همه اش اینه که اسمی رو داری که به دلایلی برام مهمه . ممنونم که من رو به خلوتت دعوت کردی . مریم ِ همیشه پاک// لورکا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد